Forum www.goggleteam.fora.pl Strona Główna www.goggleteam.fora.pl
Forum klubu Goggle Pro Active Eyewear
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tubeless czy dętka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.goggleteam.fora.pl Strona Główna -> Sprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:48, 12 Mar 2010    Temat postu:

ja mam Race Kingi Tubeless (są lekkie i mają małe opory toczenia) z mleczkiem i jestem bardzo zadowolony, od czasu założenia (sierpień 2009) - brak kapci, a nie raz wyciągałem kolce jeżyn z opon;
raz nawet mleczko mnie uratowało - najechałem na szkło, na szczęście rozcięcie niewielkie - jechałem dalej ... trochę popsikało ale się opona uszczelniła, nie wiem jak będzie w wyższych temperaturach, czy znowu popuści - ale i tak się opłacało, na wyścigu pewnie bym dojechał na tym do mety minimalizując straty punktowe Wink

polecam Tubeless !, spokojnie po 80-100 g mleczka można pyknąć, bo 200 g nie ma praktycznie żadnego znaczenia, liczy się "forma dnia" Wink
. 200 g można z bidonu spuścić ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roswell



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sanok

PostWysłany: Sob 0:18, 13 Mar 2010    Temat postu:

@miskov
Najcięższym dylematem przyszłego sezonu jest wybór opon.
Aktualnie mam w bdb stanie Geax Arrojo, nigdy nie miałem żadnej awarii, naprawdę pewne opony i świetnie trzymają ciśnienie, tak jak piszesz. Niestety jest to okupione sporą masą - bliżej 600 niż 550g niestety.

Chętnie bym je zmienił, bo to najtańsze "gramy", do tego mam coraz mniejsze pole manewru nie wydając dużych kwot.

Używam Tubeless Kit, a więc jestem przywiązany do jednego kpl opon na stałe, startuję w górzystym terenie (Bieszczady, podkarpacie).

Jeszcze niedawno planowałem Rocket Ron z przodu i Nobby Nic z tyłu. Niestety znajduje coraz więcej opinii, że Rocket Rona można przeciąć nawet jak jest z przodu, przy jeździe po bardziej wymagającym terenie.
Jakie jest Twoje zdanie, czy da sobie radę z przodu w górskich maratonach?

Jaka jest dolna granica wagowa opon do górskiego maratonu, możliwie uniwersalnych? Czy nic lżejszego niż Nobby Nic nie ma sensu zakładać? Jego też widziałem jednego przeciętego, boki są dość cienkie :/

Coraz bardziej przekonuje się, że chyba jednak lepiej zostawić obecne opony, które mimo, że ciążą i łatwo mógłbym urwać te 350-400g to raczej je zostawię.

Jak Ty liczysz wagę Caffelatex? Przecież superlekkie dętki same ważą ok 90g, a gdzie waga tej pianki i opasek uszczelniających, które są nieodzowne (ok 50g/koło)?


@przemo
race king 2,2 UST?
One są lekkie Very Happy?
Z tym, że 200g na kołach nie ma żadnego znaczenia to bym polemizował. Zważywszy na fakt, że na oponach masz kolejne 200g nadmiaru...
Nie wiem ile ważysz, ale wydaje mi się, że Twój set to jednak przesada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miskov



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Biskupice/Poznań

PostWysłany: Sob 8:47, 13 Mar 2010    Temat postu:

roswell,

Kup flyweighty na potrzeby rozpiski i po sprawie Razz


W sprawie Rocket Ron'a - pod względem przyczepności dałby sobie radę jednak osobiście nie założył bym jej do jazdy po górach, skoro u mnie bez problemu można ją przeciąć. Wolałbym mieć 100g cięższą oponę, ale w żadnym stopniu nie ograniczającą mnie Smile

Napisz do Formickiego, ma NN 2010 Double Defense - katalogowo 565g ale jak wiemy u Schwalbe może i 520g byłoby realne Very Happy


Odnoście caffelatex, przecież nie powiedziałem, że będę go używał z dętkami (co dla mnie nie ma zupełnie sensu) Wink Producent zaleca 50ml na koło i tego będę się trzymał, opaska to jest kilka gram podobnie jak wentyle.


Edit:
Kuszące: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez miskov dnia Sob 9:00, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lox



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 8:58, 13 Mar 2010    Temat postu:

Jeeśli dobrze podpompujemy ( odpowiednio do warunków jazdy) , to zda test i zwykła parówa z go-sport'a. Ja zamiast skupiać się na super dętkach proponowałbym zainwestować w lepsze opony. Na lato polecam RR , jak przyjdzie deszcz to tylną oponke zmienić na agresywny bieżnik i wio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miskov



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Biskupice/Poznań

PostWysłany: Sob 9:06, 13 Mar 2010    Temat postu:

Tylko po co pompować do niebotycznych wartości? Systemy bezdętkowe po to właśnie są, aby przy ludzkich ciśnieniach (do 3bar) śmiało było można jeździć bez obawy o snake'a.

Nie boisz się jeździć na RR z przodu po mokrym? IMO lepiej, aby tylna opona wpadała w poślizg niż przednia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrx



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tychy

PostWysłany: Sob 9:28, 13 Mar 2010    Temat postu:

widze ze u was kiepsko z technika Wink Ja RR zakladalem w gory Wink Kraków i Złoty Stok w zesżłym roku przejechalem na Panaracer Mach SS - tyl zawsze SK no chyba ze jest bagno to trzeba zmienic Smile
A najtaniej to 200 czy 500g jest zrzucic z siebie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lox



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:30, 13 Mar 2010    Temat postu:

Kwestia przyzwyczajenia Smile A system bezdętkowy też ma swoje wady przecież, czyż nie?

Jeszcze nie zaliczyłem nigdy gleby przez przedniego RR , a wolę mieć pewność, jak podjeżdżam , że opona nie zacznie mi ryć w miejscu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 8:34, 14 Mar 2010    Temat postu:

@roswell
ważę 82 kg, rower 10.300 g (realna waga z nadyganymi oponami z widelcem, 11 kg z amorem), więc naprawdę 200 g w tę czy wewtę nie zaowocuje radykalnym skokiem wyniku na dystansie Giga),
na szczęście opona sama nie jeździ Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roswell



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sanok

PostWysłany: Nie 21:05, 14 Mar 2010    Temat postu:

@miskov
Rozumiem, że to było jako żart. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich działań. Myślę, że najlepszym wyjściem byłoby podawanie sprzętu bez opon, albo dodawanie wagi średniej (np. 500g/oponę) do każdego projektu.
Niestety zakładając Flyweighty/Maxxlite, których większość osób w praktyce nie używa, wypacza to cały ranking.

NN 2010 Double Defense ma Oskar Pluciński w projekcie na przyszły rok - 556g . Czy NN też należy do ryzykownych opon, że trzeba brać wersję DD?
Czy Rocket Ron Evo/Performance tak samo wypadają w kwestii przecięcia? Jeśli możesz napisz okoliczności w jakich Ty załatwiłeś swoją.

Opaska - no tak kilka gram, w moim przypadku dokładnie 58, no chyba, że mówisz o Yellow Tape, ale ta to tylko w przypadku obręczy NoTubes.

Faktycznie, cena Explorerów jest dobra, ale używałem tych opon i zdecydowanie wolę Geaxy, moim zdaniem Explorer nie nadaje się na tył.

@Lox
Chyba przednią oponę zmienić... tył jest mniej ważny.
Oczywiście, że Tubeless Kit ma swoje wady, ale i zalety. Trzeba wybrać co jest dla nas najważniejsze.

@wrx
Założyć RR w góry i przejechać można, jest tylko ryzyko, że skończysz z awarią. Na mokrym z kolei z pewnością odbije się na czasie przejazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miskov



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Biskupice/Poznań

PostWysłany: Nie 22:21, 14 Mar 2010    Temat postu:

Oczywiście, że był to żart Smile

Swojego Performance rozciąłem...na szkle, może nie było to duże rozcięcie ale bardzo ładnie było widać przekrój i niestety najgrubsza to ona nie była. Parę razy RoRo jeszcze uległ i koniec końców założyłem niezawodnego Mythosa na tył.

Myślę, że wystarczy lektura recenzji zwykłego NN + zliczenie ile osób je rozcięło aby stwierdzić, że DD to chyba niezbędność.


A opaska - szczerze mówiąc teraz mnie wprawiłeś w zakłopotanie. Ale wg strony No tubes mogę założyć do X517 tzw "universal type kit", wygląda jak węższa yellow type Smile Poza tym np. do zestawu Caffelatex także dołączana jest naklejana taśma, która nie powinna sporo ważyć.


Ostatnio zmieniony przez miskov dnia Nie 22:23, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roswell



Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sanok

PostWysłany: Nie 22:34, 14 Mar 2010    Temat postu:

Tego rozciętego RoRo miałeś na tyle?

Tak czy inaczej na 80% zostanę przy swoich Geaxach, jeżeli chodzi o opony to nie masa jest priorytetem.

Jestem użytkownikiem Tubeless Kitu od 2 sezonów i zapewniam Cię, że opaska uszczelniająca przy zwykłych oponach i obręczach (może być zrobiona ze zwykłej dętki, ale radziłbym jednak oryginalną NoTubes jest niezbędna!

Do tego oczywiście trzeba zastosować zwykła opaskę z taśmy izolacyjnej, bądź dołączanej do zestawu Tubeless Kit, aby zapobiec uszkodzeniu wspomnianej opaski uszczelniającej przez otwory na nyple.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.goggleteam.fora.pl Strona Główna -> Sprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin